
 

Southwark Newspaper Ltd is a growing, innovative independent media group, publishing a portfolio 

of weekly and monthly publications and websites. 

We publish the only independent paid-for paper in London – the weekly Southwark News; the 

weekly free circulation paper Greenwich Weekender, and the six-weekly free circulation papers 

South Londoner plus Bermondsey Biscuit & Rotherhithe Docker.  

Online we publish www.southwarknews.co.uk, www.newsatden.co.uk  

We received accreditation as a London Living Wage employer in July 2017. 

The responsible person for all IPSO issues is Managing Director Chris Mullany. 

We abide by the Editor’s Code of Practice and IPSO guidelines on all reporting areas, and are always 

willing to accept advice and guidance from IPSO.  

We set out clear guidelines and we ensure all journalists are given a copy and trained on what the 

code asks of them. Regular twice weekly editorial meetings are held between the Editor and the 

editorial team, which are also attended by the Managing Directors. 

All members of staff are told to record any complaint and pass it to the Editor at the first available 

opportunity. We ask that a complaint be registered with a department head within two hours and 

that the Managing Directors are informed within 24 hours at the latest, even if the complaint has 

been dealt with satisfactorily.  

All complaints are dealt with within the legal timeframes, if the complaint progresses to any form of 

legal action or threat of legal action.  

We also train our journalists on the company’s ethos with a strict editorial policy that sees us strive 

to be a trusted member of the local community. We pride ourselves on producing articles that our 

readers trust and aim to produce journalism that is balanced and includes comments from all 

political persuasions and all aspects of society.   

We established the company in 2002 and to date have not been taken to the Press Complaints 

Commission or IPSO.  If a story has been found to contain an inaccuracy, a correction has always 

appeared in the following edition and where appropriate – an apology published promptly and with 

due prominence.  As soon as the inaccuracy has been identified it is immediately taken off (2 hours 

maximum time lapse) from our websites or any other digital formats i.e. Facebook and Twitter.   

We accept complaints in letter form, email and over the telephone and seek to resolve any 

complaints as swiftly as possible, to the satisfaction of all parties. 

  

http://www.southwarknews.co.uk/
http://www.newsatden.co.uk/
http://www.southwarknews.co.uk/


Editorial guidelines 

  

We abide by the Editor’s Code of Practice, which is the newspaper and periodical industry’s Code of 

Practice. It is framed by the Editor’s Committee, made up of independent editors of national, 

regional and local newspapers and magazine.  

We have always abided by PCC and now IPSO guidelines on reporting areas that include: 

- Accuracy  

- Opportunity to reply  

- Privacy  

- Harassment  

- Intrusion into grief and shock  

- Children  

- Children in sex cases  

- Hospitals  

- Reporting of crime  

- Clandestine devices and subterfuge  

- Victims of sexual assault  

- Discrimination  

- Financial journalism  

- Confidential sources 

- Witnesses payments in criminal trials 

- Payment to criminals 

Regular twice weekly editorial meetings are held between the Editor and the editorial team, which 

are also attended by the Managing Directors. 

All members of staff are told to record any complaint and pass it to the Editor at the first available 

opportunity. We ask that a complaint be registered with a department head within two hours and 

that the Managing Directors are informed within 24 hours at the latest, even if the complaint has 

been dealt with satisfactorily.  

All complaints are dealt with within the legal timeframes, if the complaint progresses to any form of 

legal action or threat of legal action.  

We pride ourselves on producing articles that our readers trust, so our papers never adopt a party 

political stance.  We aim to produce journalism that is balanced and includes comments from all 

political persuasions and all aspects of society.  We do not consider delving into private lives of 

individuals the type of journalism that we want to see in our publications. 



We established the company in 2002 and to date have not been taken to the Press Complaints 

Commission or IPSO.  If a story has been found to contain an inaccuracy, a correction has always 

appeared in the following edition and where appropriate – an apology published promptly and with 

due prominence.  As soon as the inaccuracy has been identified it is immediately taken off (2 hours 

maximum time lapse) from our websites or any other digital formats i.e. Facebook and Twitter.   

  

 


